Vizitinės kortelės maketavimas

vizitinių kortelių gamybaTegul tai bus pradžiamokslis visiems pradedantiesiems maketuotojams ir dizaineriams, kuriems teks užsiimti vizitiniu korteliu gamyba ir maketavimu. Nors paprastai atrodo, kad vizitiniu korteliu gamyba Vilniuje yra pats paprasčiausias spaudos gaminimas, iš tiesų taip nėra. Kai spaudos objektas yra itin mažas, reikia kad visa informacija, esanti makete, būtų tinkamai sudėliota, tik tiksli ir svarbi, efektyvi. Nereikia nieko, kas be reikalo blaškytų. Kartu tai turi būti išskirtinių vizitiniu korteliu gamyba, nes paprastas visi pamiršta greitai. Kadangi teko ne kartą matyti kaip dirba Baltijos kopija, dabar noriu pasakyti keletą pagrindinių maketavimo principų.

Šriftai ir tekstai

Kai darysite vizitinę kortelę, pagalvokite apie tai, kad šriftai yra svarbu. Visų pirma, jie turi tarpusavyje derėti. Jeigu nežinote, kokie šriftai kada gerai atrodo tarpusavyje, ieškokite internete tokių šablonų. Pradedantieji dizaineriai visada jais naudojasi, ir tai yra normalu. Taip pat stenkitės, kad jūsų vizitinė kortelė būtų su tokiais šriftais, kurie palaiko lietuvišką raidyną. Gal jums reikės raidžių su nosinėmis, o gal „š“, „ž“ ir kitų. Jeigu taip, tada net negalvokite rinktis kokį nors šriftą, kuriame nėra mūsų kalbos. Jeigu pasirinksite, tai vietoje lietuviškų simbolių atsiras tokie kaip grotelės, eta ir kitokie. Arba, dar blogesniu atveju, šriftai deleguos raides iš kokio nors Time News Roman šrifto ir įterps jį visiškai netinkamą. Jeigu esate blogas dizaineris, tai to gal net nepastebėsite ir pagalvosite, kad ir kiti nepastebės. Taip sugadinsite visą kortelę. Apskritai, minėtojo šrifto reikėtų vengti vieno, naudojamo tik savaime, be jokių lydinčių. Jis mums visiems yra taip gerai atpažįstamas, kad su juo sunku ką nors originalaus sukurti. O juk gražių šriftų sukurta tiek daug. Jie gali suteikti plonesnes, storesnes, kampuotas ar apvalias, ir visokias kitokias raides.

Spalvos ir paveikslėlių formatai

Žinoma, vizitinių kortelių kaina labai priklausys nuo to, kokį popierių pasirinksite, ir kiek kokių spalvų bus panaudota. Tad jeigu pirmiausiai galvosite apie kainą, tuomet galite laikytis tam tikrų principų, kurie nulemtų pigesnį mokėjimą. Imti tik vieną spalvą, paprastą,  neblizgų popierių, daryti vienpusį maketą… Tačiau tai jau ekonominio naudingumo principai.  O mes vis dar norime patarti taip, tarsi pinigų kriterijus neegzistuotų.

Taigi, labai svarbu yra pats formatas paveikslėlių, kuriuos norite naudoti. Juos geriausia sukurti su GIMP arba Photoshop vaizdo redagavimo programomis, nes jos leidžia sukurti permatomą foną. Pastarasis leidžia perkelti logotipą ar paveikslėlį ant bet kokio fono. Jūsų vizitinė kortelė nebūtinai turi būti balta, ji gali būti spalvota. Galima svarstyti, ar ją spausdinti ant spalvoto popieriaus, ar spausdinti ant balto, tačiau naudoti spalvotus dažus. Jeigu jūsų vizitinė kortelė baigta, reikia ją išsaugoti tinkamu formatu.

Originalumas

Kartais žmonės žodį „originalumas“ supranta kaip žodį „nesąmonė“. Tačiau aš tikiu, kad originali vizitinė neturi atrodyti kaip visiškas chaosas, kaip cunamis, nuriedėjęs per Photoshop programą. Taip, bus labai originalios ir išskirtinės vizitinės pavyzdys, jeigu joje bus sukrauta daug paveikslėlių, prirašyta nesusijusių tarpusavyje tekstų. Bet ar tikrai norite būtent tokio išskirtinumo? Ar tikrai norite, kad jūsų kortelė būtų tokia? Manau, kad jums reikėtų apie originalumą galvoti kitaip. Jis turi atspindėti jus ir jūsų darbą, tai, ką reklamuojate. Taip pat vis tiek reikia laikytis visų estetikos bendrųjų bruožų. Tik taip galėsite sukurti tikrai gražų produktą.

Rašyti komentarą

Your email address will not be published. Required fields are marked *